Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Γνωρίζοντας σχολεία της Ευρώπης (e-twinning)

      Φέτος οι μαθητές της Α' και Β' τάξης του σχολείου μας αποφάσισαν να διευρύνουν λίγο τους ορίζοντές τους ανοίγοντας "διαδικτυακά" φτερά για την Ευρώπη! Ο λόγος για τη συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning με δυο project.
      Το ένα έχει τίτλο "Meet our place and let us meet yours!" (Γνώρισε τον τόπο μας κι άσε μας να γνωρίσουμε το δικό σου) και γίνεται στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Σκοπός του συγκεκριμένου project είναι να παρουσιάσουμε τον τόπο στον οποίο ζούμε, συνήθειες της καθημερινότητάς μας και τη σχολική μας ζωή, καθώς και να δώσουμε μια ιδέα από τη γλώσσα, τα έθιμα και τις γεύσεις της Ελλάδας, ενώ τα ίδια θα έχουμε κι εμείς την ευκαιρία να γνωρίσουμε για το κράτος με το οποίο κάθε φορά επικοινωνούμε.
      Το άλλο project έχει θέμα "Water- Our planet" (Νερό- Ο πλανήτης μας) και γίνεται στα πλαίσια της Μελέτης  Περιβάλλοντος. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να γνωρίσουμε το νερό και το ρόλο του στη ζωή μας, τα ζώα, τα φυτά, καθώς και να μάθουμε για τη μέρα και τη νύχτα, τον ήλιο, τις εποχές. Μέσω του e-twinning μοιραζόμαστε τις εργασίες μας κι έχουμε πρόσβαση στις δημιουργίες των παιδιών ενός σχολείου από την Ισπανία.
    Αν και ακόμη είμαστε σε αρχικό στάδιο, αυτά μερικά από όσα έχουμε κάνει ως τώρα:
Λέμε "Γειά" στους μαθητές της Ευρώπης.

Η γωνιά του e-twinning στην τάξη μας.
 Εδώ παρουσιάζουμε ένα δείγμα από το υλικό που μας στέλνουν οι άλλες χώρες.
Η γωνιά της Τουρκίας με φωτογραφίες από τη πόλη Sakarya
 με σχολείο της οποίας συνεργαζόμαστε.

Ο κύκλος του νερού (αναπαράσταση για το project "Water- Our planet")

Η γωνιά της Ισπανίας και ένα δείγμα από τη δουλειά τους σχετικά με το νερό.

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Έρευνα για τα μαθητικά ατυχήματα

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης πραγματοποιήσαμε  έρευνα για τα μαθητικά ατυχήματα. Στην έρευνα πήραν μέρος όλοι οι μαθητές του σχολείου μας αλλά και οι μαθητές του Γυμνασίου. Συνολικά ρωτήθηκαν 53 μαθητές. Η διαδικασία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής:

1. Φτιάξαμε τα ερωτηματολόγια (συνολικά  5 ερωτήσεις με τις πιθανές απαντήσεις τους) .

2. Μοιράσαμε τα ερωτηματολόγια στο δείγμα της έρευνας.

3. Συγκεντρώσαμε τα ερωτηματολόγια και καταγράψαμε τις απαντήσεις των μαθητών.

4. Υπολογίσαμε το πλήθος των μαθητών για κάθε πιθανή απάντηση και το μετατρέψαμε σε ποσοστό το οποίο και στρογγυλοποιήσαμε για τις ανάγκες της παρουσίασης της έρευνας.

5.  Καταγράψαμε τα στοιχεία στο excel και φτιάξαμε τις πίτες. (Aυτό μας πήρε λιγάκι χρόνο παραπάνω…)


Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας.





Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Οργάνωση της βιβλιοθήκης του σχολείου μας

Τα παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄  τάξης του  σχολείου μας συνεργάστηκαν και με τη βοήθεια της δασκάλας τους  οργάνωσαν τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου. Σε πρώτη φάση συγκέντρωσαν όλα τα βιβλία που υπήρχαν στο σχολείο μοιρασμένα σε διάφορες αίθουσες και βιβλιοθήκες και τα έβαλαν σε μία βιβλιοθήκη, στο διάδρομο του πάνω ορόφου.  Έπειτα τα χώρισαν σε κατηγορίες και τοποθέτησαν στη βιβλιοθήκη τα ανάλογα καρτελάκια για κάθε κατηγορία. Στη συνέχεια έφτιαξαν μία κάρτα μέλους της βιβλιοθήκης για κάθε μαθητή του σχολείου η οποία φέρει τη φωτογραφία του μαθητή και ένα κωδικό. Την κάρτα αυτή έχουν μαζί τους οι μαθητές κάθε φορά που θέλουν να δανειστούν ένα βιβλίο. Τέλος, όρισαν μέρες και ώρες λειτουργίας  και χωρίστηκαν σε ομάδες υπευθύνων.  Τους τοίχους του νέου πλέον χώρου της βιβλιοθήκης διακοσμούν ζωγραφιές των μαθητών πάνω στα βιβλία που έχουν διαβάσει και φυσικά  δε λείπουν οι κανόνες δανεισμού της βιβλιοθήκης. Στο τέλος κάθε μήνα οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης συγκεντρώνουν τις καταστάσεις δανεισμού και απονέμουν ένα βραβείο φιλαναγνωσίας στον μαθητή που έχει δανειστεί τα περισσότερα βιβλία. Συχνά οργανώνονται στο χώρο της βιβλιοθήκης παιχνίδια με τη συμμετοχή και των άλλων τάξεων του σχολείου, σχετικά με το περιεχόμενο των βιβλίων που οι μαθητές έχουν δανειστεί. 

Μαθητές της Α΄και Β΄τάξης με τις καρτούλες τους...

Ώρα για δουλειά για τους μεγαλύτερους του σχολείου...

Τα βιβλία σε τάξη...

Η ώρα του παιχνιδιού ερωτήσεων στο χώρο της βιβλιοθήκης...

Η νικήτρια ομάδα καμαρώνει που κέρδισε τις περισσότερες κάρτες...

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Η κοπή της πίτας στο σχολείο μας

Σε κλίμα ενθουσιασμού πραγματοποιήθηκε σήμερα η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του σχολείου μας. Δάσκαλοι και μαθητές συγκεντρωθήκαμε και κόψαμε μία πίτα για κάθε τμήμα. Το δώρο για τον τυχερό μαθητή κάθε τμήματος ήταν ένα παραμύθι, διαφορετικό για κάθε τμήμα. Τις πίτες των τμημάτων του Δημοτικού σχολείου, του Γυμνασίου, του Νηπιαγωγείου αλλά και των εκπαιδευτικών έφτιαξαν με πολύ μεράκι γυναίκες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων οι οποίες με την προθυμία τους για βοήθεια και συνεργασία στηρίζουν κάθε εκδήλωση του σχολείου μας.


Τα κουτιά με τις πίτες του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού προσεγμένα και στην τελευταία πινελιά τους!

Το εσωτερικό τους ακόμα πιο εντυπωσιακό...

Οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης με την τυχερή να μας δείχνει το φλουρί...

Οι μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης...

Οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης μας δείχνουν τον τυχερό...

Οι τυχεροί με τα δωράκια τους!!!


 ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

     Στις 19 Δεκεμβρίου, το σχολείο μας πραγματοποίησε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή. Το πρόγραμμα άνοιξαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου, με ένα πολύ χαριτωμένο θεατρικό. Τα μικρά καλικατζαράκια μας έκαναν να γελάσουμε με τη ψυχή μας με τις σκανταλιές τους!
    Ακολούθησε το θεατρικό του δημοτικού, στο οποίο συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου μας. Το έργο που παρουσίασαν οι μαθητές ονομάζεται "Η Παγερή Καρδιά" και πρόκειται για ένα παραμύθι γραμμένο από τον Βίλχεμ Χάουφ και διασκευασμένο ειδικά για τις ανάγκες του σχολείου μας. Πρόκειται για την ιστορία του φτωχού Πέτρου, ο οποίος αγανακτισμένος με τη φτωχή και μίζερη ζωή του προσφεύγει σ' ένα καλό Πνεύμα στο δάσος. Εκείνο του δίνει χρήματα, όμως σύντομα ο Πέτρος τα σπαταλά. Τότε προσφεύγει στο κακό Πνεύμα το οποίο του χαρίζει αμύθητα πλούτη με αντάλλαγμα την καρδιά του. Προϋπόθεση για να τον "βοηθήσει" είναι να βάλει στη θέση της πραγματικής του καρδιάς μια άλλη,πέτρινη και κρύα, που δεν πονά, δε λυπάται, δεν αισθάνεται.Κι έτσι, ο Πέτρος καταντά να γίνει ένας άσπλαχνος άνθρωπος. Όμως, η συμπεριφορά του τον οδηγεί σε αδιέξοδο όταν καταλαβαίνει πως θα χάσει την όμορφη σύζυγό του. Κι έτσι, ζητά πίσω την καρδιά του και μοιράζεται όλα του τα πλούτη με τους δυστυχισμένους ανθρώπους που τον ικετεύουν για έλεος.
     Το παραμύθι, εκτός του ότι είχε 35 ρόλους, εμπλουτίστηκε με αρκετά χριστουγεννιάτικα στοιχεία: όλο το παραμύθι είναι μια διήγηση ενός παππού στα εγγόνια κάτω από τα φώτα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου, ο Πέτρος μετανοεί κι αλλάζει την παραμονή Χριστουγέννων, παιδάκια που λένε παραδοσιακά κάλαντα.
     Τα παιδιά από την αρχή λάτρεψαν το παραμύθι, κι από την πρώτη μας πρόβα το απέδωσαν καταπληκτικά. Στη γιορτή έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, έζησαν το παραμύθι και μετέδωσαν το πνεύμα του στους θεατές οι οποίοι παρακολουθούσαν καθηλωμένοι. 
          Στη συνέχεια, ακολούθησαν τα Κάλαντα Πρωτοχρονιάς από τη χορωδία του σχολείου και η γιορτή έληξε με την εμφάνιση του Αη- Βασίλη ο οποίος μοίρασε δώρα στα παιδιά. Στην έξοδο, μικροί και μεγάλοι, μπορούσαν να κεραστούν από τον μπουφέ που είχε στηθεί από τις γυναίκες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Να ευχαριστήσουμε όσους βοήθησαν να σημειώσει τέτοια επιτυχία η γιορτή και να ευχηθούμε ολόψυχα σε όλους:
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ!

Τα μικρά καλικατζαράκια του νηπιαγωγείου με τις σκανταλιές τους.

Δώσε κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν' αρχινήσει....
Ο παππούς περιμένει να ξεκινήσει το παραμύθι του

Η μητέρα του Πέτρου (πρωταγωνιστής) πλέκει στο φτωχικό της

Ο Πέτρος συνομιλεί με το ξωτικό στο δάσος με τα έλατα.

Μια οικογένεια ζητιάνων ζητάει ελεημοσύνη από τον -πλούσιο πια- Πέτρο και τη σύζυγό του.

Η άρρωστη μητέρα του Πέτρου ζητάει τη βοήθεια του άσπλαχνου γιού της.