Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Ολοκλήρωση του προγράμματος: "Στις γειτονιές της Ευρώπης"


     Oι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας ολοκλήρωσαν την εργασία τους με τίτλο: « Στις γειτονιές τις Ευρώπης» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης KA1 του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Jean MonnetLearning EU at Schools” με τίτλο “Europe at Schools through Art and Simulation” (EuropeStARTS). Στο τελευταίο στάδιο του project φτιάξαμε ένα ψηφιακό κόμικ με το εξής θέμα:
    Δύο συμμαθητές από την Ελλάδα, ο Αλέξανδρος και η Αθηνά, ξεκινούν ένα ταξίδι με αερόστατο στις ακτές της Ευρώπης. Στο ταξίδι τους γνωρίζουν τις παράκτιες χώρες και συζητούν γι’ αυτές ενώ έχουν την τύχη να βρεθούν…απρόσμενα …σε ένα φιόρδ της Νορβηγίας. Ο Αλέξανδρος εντυπωσιάζει την Αθηνά με τις γνώσεις του στη Γεωγραφία ενώ η Αθηνά είναι πιο ενθουσιώδης και αποδεικνύεται μια ευχάριστη παρέα! Το ταξίδι τελειώνει με την επιστροφή τους στην Πελοπόννησο απ’ όπου κατάγονται. 
   
Το κόμικ













Ο πίνακας με όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος στο διάδρομο του σχολείου μας!



Στο τέλος της εργασίας μαθητές έγραψαν τις εντυπώσεις από τη συμμετοχή τους...
"Μου άρεσε που έπαιξα παιχνίδια"
Μου άρεσε που έμαθα τα πάντα για την Ευρώπη"
Μου άρεσε που φτιάξαμε ένα κόμικ όλοι παρέα"........

Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Kατασκευάζοντας τις δικές μας κούκλες!

  Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Το κουκλοθέατρο στην Ελλάδα" στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου μας, τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους κούκλες κουκλοθέατρου. Αφού ταξιδέψαμε στην ιστορία του κουκλοθέατρου στην Ελλάδα και μιλήσαμε για τις παραδοσιακές του μορφές όπως ο Καραγκιόζης και ο Φασουλής, προχωρήσαμε στην κατασκευή των χαρακτήρων που θα πρωταγωνιστήσουν στην παράσταση κουκλοθέατρου που θα πραγματοποιηθεί σύντομα.
   Η κατασκευή ήταν απλή. Αρχικά, φτιάξαμε μπαλίτσες τσαλακώνοντας χαρτιά εφημερίδων. Έπειτα τυλίξαμε τις μπαλίτσες με χαρτοταινία και ζωγραφίσαμε πάνω τους τα χαρακτηριστικά των προσώπων. Στη συνέχεια φτιάξαμε τα μαλλιά από νήμα και επιλέξαμε τα κατάλληλα υφάσματα για κάθε χαρακτήρα. Συνολικά φτιάξαμε 11 κούκλες: Βασιλική οικογένεια, μάγισσα, κλόουν, νεράιδα, χωριατοπούλα, πειρατή, ιππότη και ένα δράκο. Τέλος, καθίσαμε στη γωνιά μας και προσπαθήσαμε να συνδέσουμε όλους αυτούς τους ήρωες και να φτιάξουμε μια ιστορία για την παράστασή μας!





Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Eυρώπη σαν...παιχνίδι - Βρίσκω τα χαμένα αστεράκια!

Οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας στη συνέχεια της εργασίας τους για την Ευρώπη έπαιξαν σήμερα στο χώρο του σχολείου παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού το οποίο ήταν οργανωμένο ως εξής: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την κίτρινη και την πορτοκαλί. Αποστολή τους ήταν να βρουν τα πέντε χαμένα αστεράκια, κίτρινα και πορτοκαλί αντίστοιχα για την κάθε ομάδα. Το παιχνίδι ξεκίνησε από την αυλή όπου βρισκόταν η δασκάλα και έδινε στα παιδιά τα στοιχεία που θα τους οδηγούσαν στο επόμενο αστέρι. Προκειμένου τα παιδιά να πάρουν την κάρτα με το επόμενο στοιχείο-γρίφο έπρεπε να απαντήσουν σωστά σε μια ερώτηση που αφορούσε στοιχεία εργασίας των παιδιών σχετική με χώρες της Ευρώπης και διάφορα πολιτιστικά στοιχεία αυτών. Νικήτρια ήταν η κίτρινη ομάδα καθώς κατάφερε να βρει σε πιο λίγο χρόνο τα χαμένα αστεράκια ενώ η πορτοκαλί τελείωσε την αποστολή μόλις λίγα δευτερόλεπτα αργότερα! Το έπαθλο ήταν σοκολάτες που....τις ονομάσαμε Βελγίου και τις απολαύσαμε όλοι καθώς οι νικητές αποφάσισαν να δώσουν μια μικρή γεύση και στους χαμένους.


Η εργασία των μαθητών, με χώρες της επιλογής τους, στοιχεία της οποίας έπρεπε να θυμούνται για το παιχνίδι...



Οι δύο ομάδες έτοιμες για δράση!



Η αποστολή μόλις ξεκίνησε!!

Βρήκαμε το πρώτο αστέρι!!!!


Η ανυπομονησία των νικητών να απολαύσουν το έπαθλο δεν επέτρεψε άλλες φωτογραφίες!!!
Σειρά έχει το τελευταίο στάδιο της εργασίας μας που αφορά τη δημιουργία του ψηφιακού κόμικ... Καλή συνέχεια!!

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Aποκριάτικο πάρτι!

Την Παρασκευή 28/2 το σχολείο μας γιόρτασε τις Απόκριες με ένα πάρτι που τα είχε όλα! Την έναρξη έκαναν τα παιδιά του σχολείου μας ανά τάξη, χορεύοντας ένα χορευτικό και προβάλλοντας τις στολές τους για την ανάδειξη της καλύτερης αποκριάτικης αμφίεσης. Ύστερα κάποιες ομάδες μαθητών παρουσίασαν  χορευτικά  που με τόσο κόπο ετοίμαζαν από καιρό. Η προσεκτική τους προετοιμασία και ο συγχρονισμός χορού-τραγουδιού πραγματικά μας εντυπωσίασαν. Από το πάρτι δεν έλειψαν τραγούδια που τα τραγούδησαν οι ίδιοι οι μαθητές. Μετά από τις παρουσιάσεις στολών, χορών και τραγουδιών ακολούθησε η απονομή των βραβείων από την κριτική επιτροπή η οποία απαρτιζόταν από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου. Το πάρτι τελείωσε με πολύ ελεύθερο χορό και λιχουδιές από το μπουφέ.

ο χορός του νηπιαγωγείου...

ο χορός της Α΄και Β΄τάξης...

ο χορός της Ε΄και ΣΤ΄τάξης...

χορευτικό από ομάδα μαθητών της Δ΄τάξης...

χορευτικό από ομάδα μαθητών της Γ΄τάξης...

χορευτικό από μαθήτριες της Ε΄και ΣΤ΄τάξης...

τραγούδι καραόκε...

η μικρή φραουλίτσα με το βραβείο της...

Η κακιά Αντονέλλα με το βραβείο της...

ο γέρος της Ε΄τάξης στους νικητές της ημέρας...

η μικρή νεράιδα του νηπιαγωγείου!

Και του χρόνου!! Καλή Σαρακοστή σε όλους!


Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Ευρώπη σαν...παιχνίδι!

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα ΕuropeStArts ήταν μια πολύ καλή αφορμή για να αρχίσει η περιπλάνησή μας στην Ευρώπη! Στο πρώτο στάδιο της εργασίας μας επιχειρήσαμε μια εξοικείωση με την Ευρώπη και τις χώρες της παίζοντας. Ξεκινήσαμε παίζοντας παιχνίδια στο διαδίκτυο, στον επίσημο δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας παιχνίδια. Η Ε΄ τάξη έφτιαξε ένα παζλ της Ευρώπης στο οποίο διακρίνονται με  διαφορετικούς χρωματισμούς τα κράτη της Ε.Ε, τα υποψήφια κράτη αλλά και τα κράτη που δεν αποτελούν μέλη της Ε.Ε. Η ΣΤ΄ τάξη ασχολήθηκε με τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε φτιάχνοντας κάρτες με τα ονόματα των κρατών, το χάρτη και τις σημαίες τους. Κάθε τάξη έπαιξε το παιχνίδι της και στη συνέχεια οι δύο τάξεις αντάλλαξαν τα παιχνίδια. Τέλος, φτιάξαμε σε κόμικ την πορεία της εργασίας μας στο πρώτο αυτό στάδιο χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Comic Strip Creator προσπαθώντας να εξοικειωθούμε με τη χρήση του μιας που στο τελευταίο στάδιο της εργασίας θα το χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ένα ψηφιακό κόμικ με θέμα την Ευρώπη!




Η ΣΤ΄τάξη φτιάχνει το παζλ που ετοίμασαν οι μαθητές της Ε΄τάξης...

Η Ε΄τάξη χωρισμένη σε δύο ομάδες προσπαθεί να κάνει τους σωστούς συνδυασμούς χώρας-χάρτη-σημαίας...

Η πορεία της εργασίας.........

μέσα από το Comic Strip Creator.......


Kαλή μας έμπνευση για τη συνέχεια της εργασίας!!