Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ- Εφημερίδα της Β' τάξης

        Με μεγάλη χαρά, οι μαθητές τις Β' τάξης, αν και λίγοι στον αριθμό, κατάφεραν να τυπώσουν και να μοιράσουν στους μαθητές του σχολείου, το πρώτο φύλλο της εφημερίδας τους, με τίτλο "Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ".
       Όταν μας ήρθε η ιδέα να δημιουργήσαμε μια εφημερίδα, υπήρχε ένας δισταγμός από τους ίδιους αν θα μπορέσουν να δημιουργήσουν κάτι που θα μπορεί αν λέγεται "εφημερίδα" (λόγω του μικρού αριθμού των μαθητών...). Έτσι, η αρχική ιδέα ήταν να φτιάξουμε μια σελίδα Α4 μπρος-πίσω. Οι μαθητές συνεργάστηκαν για το όνομα της εφημερίδας, κατέθεσαν μερικές προτάσεις και ύστερα ομόφωνα κατέληξαν στον εύστοχο τίτλο "Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ". Ύστερα, συζήτησαν τα θέματα. Ο καθένας θα αναλάμβανε κάτι σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του ή κάτι που θα έδειχνε μερική από τη δουλειά που είχαμε κάνει παλιότερα στην τάξη. Έτσι σιγά-σιγά τα επικείμενα άρθρα "έπεσαν στο τραπέζι" και έκπληκτοι διαπιστώσαμε πως το περιθώριο έκτασης που είχαμε δώσει ήταν μικρό. Δούλεψαν κυρίως στο σχολείο, ψάχνοντας στο διαδίκτυο, ή ανατρέχοντας σε εργασίες που είχαν κάνει στο παρελθόν. Τελικά, οι μικροί μας δημοσιογράφοι, δημιούργησαν μια εφημερίδα τεσσάρων σελίδων...  Η όρεξη με την οποία εργάστηκαν σαν σωστοί επαγγελματίες, δε μπορούσε να μη δώσει σπουδαία αποτελέσματα!



     
 Τα περιεχόμενα για το μήνα Μάρτιο, είναι τα εξής:
Η ιστορία του χαρταετού- Μια ιστορική αναδρομή στην προέλευση του χαρταετού  και τους συμβολισμούς του. Από τους μαθητές Χρυσανθακόπουλο Λεωνίδα και Κωνσταντίνα Ράλλη
Γλωσοδέτες και Αινίγματα- Από τη μαθήτρια Κωνσταντίνα Ράλλη
Διαβάσαμε και σας προτείνουμε- Βιβλιοπαρουσίαση του βιβλίου "Στον πλανήτη της φαντασίας" του συγγραφέα Γιώργου Κατσέλη. Ομαδική εργασία.
Η ιστορία του ποδοσφαίρου- Μια ιστορική αναδρομή στο αγαπημένο άθλημα των αγοριών.Πώς και πότε δημιουργήθηκε και λίγα λόγια σχετικά με τους κανόνες. Από το μαθητή Χρυσανθακόπουλο Λεωνίδα.
Και λίγο...γέλιο!- Ανέκδοτα από το μαθητή Χρυσανθακόπουλο Λεωνίδα.
Κοντοβάζαινα- Λίγα λόγια για τον τόπο μας, για την ιστορία και τα αξιοθέατά του. Από το μαθητή Κοσμόπουλο Παναγιώτη.
Συνταγή....μιαμ-μιαμ!- Πώς θα φτιάξετε ένα υπέροχο σουφλέ σοκολάτας, από τη μαθήτρια Κωνσταντίνα Ράλλη.
Τα νέα της τάξης μας...- Μια μικρή αναφορά στα προγράμματα που τρέχουμε όπως το πολιτιστικό πρόγραμμα "Η ιστορία του κουκλοθέατρου στην Ελλάδα" όπου κατασκευάσαμε, εκτός των άλλων, και τις δικές μας κούκλες και που μπορείτε να τις δείτε εδω, το πρόγραμμα eTwinning όπου δουλεύουμε σε project συνεργαζόμενοι με κάποια σχολεία της Ευρώπης  και που μπορείτε να δείτε κάποια αρχικά στάδια της δουλειάς μας εδώ, καθώς και τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό Βιβλιο...τρεχάλα των εκδόσεων Ψυχογιός. Ομαδική εργασία.

       Δυστυχώς, για κάποιους τεχνικούς λόγους, δε μπορέσαμε να έχουμε ηλεκτρονικό αντίτυπο της εφημερίδας στο ιστολόγιο του σχολείου μας... Δίνουμε ραντεβού, όμως, τον Απρίλιο, με πολύ ενδιαφέροντα θέματα που δουλεύονται ήδη και με την ελπίδα να μπορέσουμε να ανεβάσουμε την εφημερίδα μας και σε ηλεκτρονική μορφή! Προς το παρόν, απολαύστε μόνο τον...τίτλο!


Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Εορταστικές εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου

   Μετά από δυο μέρες, οι εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης της 25ης Μαρτίου του 1821, έφτασαν στο τέλος τους.  Οι εκδηλώσεις στο σχολείο μας ξεκίνησαν την παραμονή της επετείου με τη γιορτή που με κόπο ετοίμασαν οι μαθητές του σχολείου μας.
Αρχικά έγινε η παράδοση της σημαίας στους σημαιοφόρους κι ύστερα έκανε την έναρξη το νηπιαγωγείο, με ποιήματα κι ένα τραγούδι. Ακολούθησε το θεατρικό που μας παρουσίασαν οι μαθητές της Γ' και Δ' τάξης με τίτλο "Ο χορός του Ζαλόγγου". Εκφωνήθηκαν ποιήματα από τους υπόλοιπους μαθητές του δημοτικού ενώ διαβάστηκε και το χρονικό του Αγώνα από μαθητές του Γυμνασίου. Η γιορτή εμπλουτίστηκε με τραγούδια που τόσο όμορφα μας τραγούδησε η παιδική χορωδία.

   Ανήμερα της επετείου και της γιορτής του Ευαγγελισμού, πραγματοποιήθηκε εκκλησιασμός των μαθητών. Ακολούθησε η κατάθεση στεφάνων στο μνημείο των πεσόντων του 1821 και αμέσως μετά η παρέλαση των Σχολείων του χωρίου μας ως την πλατεία. Στη συνέχεια, ακολούθησαν χορευτικές εκδηλώσεις από τους μαθητές του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου καθώς και από τον χορευτικό Σύλλογο Γυναικών Κοντοβάζαινας. Τέλος,  μοιράστηκαν αναψυκτικά και γλυκά από τον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού μας, σε όλους τους παρευρισκόμενους.

Η παράδοση της σημαίας


Οι μαθητές του νηπιαγωγείου λένε τα ποιήματά τους.
Οι Σουλιώτισσες του θεατρικού με τα μωρά τους.

Οι γενναίες Σουλιώτισσες.


Μπροστά από το μνημείο των Αγωνιστών του 1821.

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου, κρατώντας την Ελληνική Σημαία.



Κατάθεση στεφάνου από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου.


Κατάθεση στεφάνου από μαθητή του νηπιαγωγείου.


Παρέλαση

Παρέλαση

"Στης Πάργας τον ανήφορο": συρτό στα δύο από τους μαθητές του νηπιαγωγείου

"Παιδιά της Σαμαρίνας": Συρτό στα τρία από τους μαθητές της Α' και της Β' δημοτικού.

Καλαματιανό από τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του σχολείου μας.

Νταλιάνα, θεσσαλικός χορός

Τσάμικο

Ρογκατσιάρικος, χορός από την Καρδίτσα.

Μπεράτι, χορός από Θεσσαλία. Γυμνάσιο Κοντοβάζαινας.

Κοφτός, από τους μαθητές του γυμνασίου.

Μαντηλάτος, χορός Θράκης από τις γυναίκες του χορευτικού Συλλόγου.

Μαντηλάτος

Μαντηλάτος

Τρεμουλιαστός, χορός Θράκης

Τρεμουλιαστός





Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Ολοκλήρωση του προγράμματος: "Στις γειτονιές της Ευρώπης"


     Oι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας ολοκλήρωσαν την εργασία τους με τίτλο: « Στις γειτονιές τις Ευρώπης» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης KA1 του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Jean MonnetLearning EU at Schools” με τίτλο “Europe at Schools through Art and Simulation” (EuropeStARTS). Στο τελευταίο στάδιο του project φτιάξαμε ένα ψηφιακό κόμικ με το εξής θέμα:
    Δύο συμμαθητές από την Ελλάδα, ο Αλέξανδρος και η Αθηνά, ξεκινούν ένα ταξίδι με αερόστατο στις ακτές της Ευρώπης. Στο ταξίδι τους γνωρίζουν τις παράκτιες χώρες και συζητούν γι’ αυτές ενώ έχουν την τύχη να βρεθούν…απρόσμενα …σε ένα φιόρδ της Νορβηγίας. Ο Αλέξανδρος εντυπωσιάζει την Αθηνά με τις γνώσεις του στη Γεωγραφία ενώ η Αθηνά είναι πιο ενθουσιώδης και αποδεικνύεται μια ευχάριστη παρέα! Το ταξίδι τελειώνει με την επιστροφή τους στην Πελοπόννησο απ’ όπου κατάγονται. 
   
Το κόμικ













Ο πίνακας με όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος στο διάδρομο του σχολείου μας!



Στο τέλος της εργασίας μαθητές έγραψαν τις εντυπώσεις από τη συμμετοχή τους...
"Μου άρεσε που έπαιξα παιχνίδια"
Μου άρεσε που έμαθα τα πάντα για την Ευρώπη"
Μου άρεσε που φτιάξαμε ένα κόμικ όλοι παρέα"........

Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Kατασκευάζοντας τις δικές μας κούκλες!

  Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Το κουκλοθέατρο στην Ελλάδα" στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου μας, τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους κούκλες κουκλοθέατρου. Αφού ταξιδέψαμε στην ιστορία του κουκλοθέατρου στην Ελλάδα και μιλήσαμε για τις παραδοσιακές του μορφές όπως ο Καραγκιόζης και ο Φασουλής, προχωρήσαμε στην κατασκευή των χαρακτήρων που θα πρωταγωνιστήσουν στην παράσταση κουκλοθέατρου που θα πραγματοποιηθεί σύντομα.
   Η κατασκευή ήταν απλή. Αρχικά, φτιάξαμε μπαλίτσες τσαλακώνοντας χαρτιά εφημερίδων. Έπειτα τυλίξαμε τις μπαλίτσες με χαρτοταινία και ζωγραφίσαμε πάνω τους τα χαρακτηριστικά των προσώπων. Στη συνέχεια φτιάξαμε τα μαλλιά από νήμα και επιλέξαμε τα κατάλληλα υφάσματα για κάθε χαρακτήρα. Συνολικά φτιάξαμε 11 κούκλες: Βασιλική οικογένεια, μάγισσα, κλόουν, νεράιδα, χωριατοπούλα, πειρατή, ιππότη και ένα δράκο. Τέλος, καθίσαμε στη γωνιά μας και προσπαθήσαμε να συνδέσουμε όλους αυτούς τους ήρωες και να φτιάξουμε μια ιστορία για την παράστασή μας!





Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Eυρώπη σαν...παιχνίδι - Βρίσκω τα χαμένα αστεράκια!

Οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας στη συνέχεια της εργασίας τους για την Ευρώπη έπαιξαν σήμερα στο χώρο του σχολείου παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού το οποίο ήταν οργανωμένο ως εξής: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την κίτρινη και την πορτοκαλί. Αποστολή τους ήταν να βρουν τα πέντε χαμένα αστεράκια, κίτρινα και πορτοκαλί αντίστοιχα για την κάθε ομάδα. Το παιχνίδι ξεκίνησε από την αυλή όπου βρισκόταν η δασκάλα και έδινε στα παιδιά τα στοιχεία που θα τους οδηγούσαν στο επόμενο αστέρι. Προκειμένου τα παιδιά να πάρουν την κάρτα με το επόμενο στοιχείο-γρίφο έπρεπε να απαντήσουν σωστά σε μια ερώτηση που αφορούσε στοιχεία εργασίας των παιδιών σχετική με χώρες της Ευρώπης και διάφορα πολιτιστικά στοιχεία αυτών. Νικήτρια ήταν η κίτρινη ομάδα καθώς κατάφερε να βρει σε πιο λίγο χρόνο τα χαμένα αστεράκια ενώ η πορτοκαλί τελείωσε την αποστολή μόλις λίγα δευτερόλεπτα αργότερα! Το έπαθλο ήταν σοκολάτες που....τις ονομάσαμε Βελγίου και τις απολαύσαμε όλοι καθώς οι νικητές αποφάσισαν να δώσουν μια μικρή γεύση και στους χαμένους.


Η εργασία των μαθητών, με χώρες της επιλογής τους, στοιχεία της οποίας έπρεπε να θυμούνται για το παιχνίδι...



Οι δύο ομάδες έτοιμες για δράση!



Η αποστολή μόλις ξεκίνησε!!

Βρήκαμε το πρώτο αστέρι!!!!


Η ανυπομονησία των νικητών να απολαύσουν το έπαθλο δεν επέτρεψε άλλες φωτογραφίες!!!
Σειρά έχει το τελευταίο στάδιο της εργασίας μας που αφορά τη δημιουργία του ψηφιακού κόμικ... Καλή συνέχεια!!